דיקור סיני לפוריות

אינטגרציה טיפולית

טיפולי פוריות משלימים

אינטגרציה טיפולית הפרייה חוץ גופית  ורפואה סינית מסורתית

 & TCM(In-Vitro Fertilization)  IVF

יעילות האינטגרציה של הרפואה הסינית בתהליכי הפרייה חוץ גופית

מאת יוסי קיטרו N.D   . Dipl.CM  נטורופת ומטפל ברפואה סינית, מזה 22 שנים.
מתמחה בטיפול גם בתופעת חוסר פוריות בנשים וגברים,
ומאז 2010 עזר להביא 24 תינוקות להורים עם חוסר פוריות מסיבות שונות.
נכון לכתיבת מאמר זה, אפריל 2018 יש עוד שני תינוקות בדרך.
הסרת אחריות – להלן מחלות נפוצות ודרכי הטיפול בהן, על פי הרפואה הנטורופטית והרפואה הסינית. אין הכתוב כאן המלצה לטיפול, אלא, ריכוז מידע מניסיוני וניסיונם של אחרים שפורסמו בכתבים שונים ומאמרים שונים. לשימוש המטפלים והקהל הרחב. בכל מקרה יש להיוועץ ברופא ו/או מטפל מוסמך.

 חלק א'

תקציר:

במאמר זה נסקור את היעילות של הטיפול ברפואה הסינית המסורתית(TCM) כשילוב עם הפרייה חוץ גופית או הזרעה (IVF/FET/ICSI ) במקרים שונים של אי-פוריות ללא סיבה נראית לעין Unexplained Infertility או Idiopathic Infertility  ואפילו במקרים יותר מסובכים בהם יש סיבה פיזיולוגית המסבירה את אי-הפוריות. במאמר זה ניגע רק בחסר פוריות של האישה, במאמר אחר בהמשך אדון גם בשילוב הרפואה הסינית בחסר פוריות של הגבר.

נראה שני מקרים שאותם ליוויתי ובהם טיפלתי בקליניקה שהביאו להריון בריא וללידה של ילד בריא. כמו כן ניגע בסטטיסטיקות ובאחוזי הצלחה של האינטגרציה הזו שבין הרפואה הקונבנציונלית והרפואה הסינית.

בחלק ב' של המאמר נדבר על מה קורה בקליניקה והפרוצדורות השונות והשילוב של הרפואה הסינית בכל אחד מהשלבים של תהליך ההפריה החוץ גופי. ולבסוף אתן גם טיפים להשגה של הריון בריא, הטיפים הם מבחינת התזונה ותרגול עצמי.

מחקרים מראים כי, רפואה סינית מסורתית בשילוב עם טיפולי פוריות מעלה את אחוזי ההצלחה להריון בריא המסתיים בלידה בריאה.

במחקר שהתפרסם ב- British Medical Journalבשנת 2008, נמצא כי שילוב טיפולים ברפואה סינית מסורתית מעלה את אחוזי ההצלחה בטיפולי פוריות וטיפולי הפרייה חוץ גופית IVF ב-65%. כשבתוך זה שילוב הרפואה הסינית מעלה את איכות החיים, מאזן את הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית ובכך מאפשר איזון במערכת ההורמונלית ומביא להצלחה רבה בטיפולי הפוריות על מנת שיסתיימו בהריון בריא ולידה של יילוד בריא. לעיתים במקרים של אי-פוריות ללא סיבה, אשר בהם משלבים גם טיפולי IVF  או טיפולי ICSI – הזרעה, הטיפול המשולב של TCM יכול להביא להריון טבעי בין מחזורי הטיפולים.

מחקרים הראו כי שילוב רפואה סינית מסורתית מביאים לוויסות הפרשת גנדוטרופין, הורמון אשר משפעל ביוץ ומשפר את זרימת הדם לרחם כמו כן מוסת את המחזור החודשי ובניית רירית הרחם. בנוסף יש לטיפול ברפואה הסינית המסורתית השפעה חיובית על מטופלות עם בעיה של חוסר פוריות כתוצאה מסינדרום השחלות הפוליציסטיות (polycystic ovarian syndrome). הטיפול ברפואה הסינית הינו טיפול מערכתי על כן ההשפעה ניכרת לטובה בכל הקשור לסטרס, חרדה, הפרעות במערכת החיסון.

מכאן הדרישה ההולכת וגוברת בקרב המטופלות, לטיפולים משולבים ברפואה סינית מסורתית יחד עם טיפולי פוריות אחרים. לדעתי ככל שהזמן יעבור, וככל שנראה יותר ויותר הצלחות בתחום טיפולי הפוריות המשולבים, כך יהפוך הדבר לטרנד ויושרש כמתודולוגיה בטיפול בנשים ובגברים הסובלים מבעיות פוריות.

 

פתיח

משנת 2010, בה התחלתי לטפל בנשים עם בעיות פריון מסוגים שונים, באמצעות הרפואה הסינית המסורתית, הצלחתי לעזור להביא 15 ילדים לאוויר העולם. חלק מהנשים עברו מחזורי הפרייה חוץ גופית בין 3-7 שנים לפני שהגיעו אלי, הפריות שלא נגמרו בהריון מוצלח שהביא ללידה. הפנייה אלי הייתה בגדר "המוצא האחרון". חלק מההריונות המוצלחים היו בשילוב של IVF עם הרפואה הסינית ושניים היו טיפול להריון בהליך הטבעי. רוב הנשים היו בגילאי ה30 פלוס עד 44. כגילוי נאות היו עוד נשים שנשקו את גיל ה-45 ועברו טיפולי הפרייה, בהן לא הצלחנו להביא להריון שמסתיים בלידה והבאת ילד לאויר העולם. כך שסך הכל מתוך 24 מקרים, 14 עברו בהצלחה, בהריון אחד נולדו תאומים, ו6 מקרים לא מוצלחים.

אחד הדברים המדהימים שלמדתי מכל זה שהסטרס הינו הבסיס לחוסר הפריון וחוסר היכולת להחזיק הריון. מתוך 24 המקרים שהייתי מעורב בהם, רק אישה אחת הייתה עם בעיה גניקולוגית שבעתיה לא הצליחה להיכנס להריון טבעי והייתה צריכה את ההתערבות של ההפריה החוץ גופית יחד עם הטיפולים שלי, דבר שהביא ללידה מוצלחת לאחר 5 שנות ניסיון של IVF ו10 חודשים בהם טיפלתי בה בשילוב. שאר הנשים בהן טיפלתי, לא סבלו משום בעיה רפואית או בעיה גניקולוגית כלשהי, מה שנקרא – אי-פוריות ללא סיבה או כמו שהרופאים אוהבים לכנות זאת – Unexplained Infertility או Idiopathic Infertility, אלא פשוט הסטרס "כמעט הרג" את יכולת ההתעברות הטבעית.

 

תיאור מקרה ראשון:

מקרה אחר שבו זכינו להצלחה הייתה נ. בת 36 נשואה עם בעיה של הבשלת הביצית או "הגופיף הצהוב" Luteal Phase Defect. במהלך 7 שנים עברה טיפולים שונים במסגרות שונות ובמכונים להפריה שונים. היא עברה מספר מחזורים של הזרעה וכשזה לא צלח עברו להפריה חוץ גופית IVF וככה עברו השנים ללא הריון מוצלח. היא הגיע אלי למרפאה בשנת 2010 והתחלנו במחזורי טיפול בדיקור תוך טיפולי ההפריה שעברה. במאי 2011 היא ילדה בן. אני מביא כאן את המכתב שלה לאחר הלידה תוך כדי השמטת פרטים מזהים.

 

Hi Yossi

 

Just wanted to say a quick hello and that I haven't forgotten you!!  Our little son, A.. was born on May 2011 and is already 6 weeks old and gorgeous – attached are a few pictures of our happy little boy!!

Thank you for all your help with the acupuncture – I have been to Derech HaMeshey to say hello but I always seem to miss you!

Anyway, I will be calling upon your services for kid number two in due time  

All the best, 

N.

תיאור מקרה שני:

מקרה אחר שהוא מקרה קלאסי לאי-פוריות ללא סיבה והנה הוא לפניכם. ד. בת 36 גננת שהתחתנה בגיל מאוחר, ללא סיבה רפואית, לא הצליחה להביא ילד לאוויר העולם. היא ניסתה כמה מחזורי הפרייה חוץ גופית באחד המכונים בבית חולים במרכז. לאחר תקופה שמעה שהרפואה הסינית יכולה לעזור, ו"כמוצא אחרון" פנתה לקליניקה שלי. היא הייתה קצת סקפטית אבל מה לא עושים עבור ילד?. כשפגשתי אותה זה היה מקרה קלאסי של בחורה בסטרס שכל העולם סובב סביב ההיריון. מסתבר שגם הרופא שטיפל בה אמר לה כמוני, שאין לה שום בעיה להיכנס להריון באופן טבעי, ושהוא מבצע את טיפולי ההפריה רק מתוך זה שעל פי חוק מגיע לה. במקרה הזה רוב הטיפול שלי בה, התרכז בנושא ההתמודדות עם הסטרס. מעט מאוד התרכזתי בנושא ההפריה, כשבחלק הזה דאגתי להתרכז בחיזוק ותמיכה במערכת הגניטלית. אני אקצר את הסיפור, רצה הגורל והמחלקה להפריה חוץ גופית באותו בית חולים, עברה לבניין חדש והודיעו מראש לכל המטופלות שהמכון להפריה חוץ גופית יהיה סגור למשך כחודש. נחשו מה קרה בחודש בו המכון היה סגור, והיא לא יכלה לקבל טיפולי הפרייה, פרט לטיפולים שלי?… נכון! היא נכנסה להריון טבעי.

זה היה מקרה כל כך קלאסי לכך שהסטרס יכול לפגום בכל תחום בבריאות שלנו כולל חוסר יכולת להביא ילדים לאוויר העולם.

אז הנה לכם כמה טיפים וכמה הסברים, מדוע חשוב, כדאי וצריך לשלב טיפולים ברפואה הסינית יחד עם טיפולי הפרייה חוץ גופית. עד כמה זה מוסיף ועד כמה זה מעלה את אחוזי ההצלחה.

 

 

מה היא הפרייה חוץ גופית IVF?

בפשטות, השם בעצם מסביר את מה שזה. השחלות משופעלות באמצעות תרופות על מנת לייצר כמות של ביציות, אשר לאחר הביוץ שואבים את הביציות הבשלות. בתהליך מעבדתי מפגישים את הביציות שזה עתה נשאבו עם תאי זרע אשר נאספו מבן הזוג או מתורם, ובעצם ההפריה של הביצית ע"י תא זרע מתבצעת על מצע מיוחד בצלחת פטרי בתנאי מעבדה. כאן מתחיל שלב ההדגרה, בשלב הזה מנטרים אחר התפתחות הביצית המופרית במשך חמשה הימים הבאים. כשביום החמישי בוחרים את הביציות המופרות שהן כבר החלו להתחלק, ובעצם זה השלב העוברי ההתחלתי ומחזירים אותן לרחם. לרוב מחזירים 1-2 עוברים, במידה והתפתחו יותר עוברים, את השאר מכניסים להקפאה כך שבמידה וההיריון לא יצלח הפעם, יהיו עוד עוברים שיוכלו להיות מושתלים במחזור או המחזורים הבאים.

 

שעורי ההצלחה

מנתונים שנאגרו עד היום, ב-29% מהמקרים ההפריה מסתיימת בהריון. בנשים שהן צעירות וגילן פחות מ-38, אחוזי ההצלחה היו גדולים יותר והם עומדים על 38% בהם ההפריה מסתיימת בלידה. בנשים שגילן מעל 38 אחוזי ההצלחה הם נמוכים יותר 8-20% בהם ההפריה מסתיימת בלידה. המחקרים מראים שבנשים מעל גיל 42 שעורי ההצלחה להביא ללידה באמצעות הפרייה הם מאוד נמוכים, זה על כן משרדי הבריאות בעולם המערבי מגבילים את גיל הזכות למימון הפרייה ע"י הממסד הרפואי ל45, דבר הגורם לעוגמת נפש אצל הרבה נשים וזוגות.

 

רפואה סינית מסורתית כשילוב עם טיפולי פוריות מעלה את אחוזי ההצלחה להריון בריא המסתיים בלידה בריאה. במחקר שהתפרסם ב- British Medical Journalבשנת 2008, נמצא כי שילוב טיפולים ברפואה סינית מסורתית מעלה את אחוזי ההצלחה בטיפולי פוריות וטיפולי הפרייה חוץ גופית IVF ב-65%. כשבתוך זה שילוב הרפואה הסינית מעלה את איכות החיים, מאזן את הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית ובכך מאפשר איזון במערכת ההורמונלית ומביא להצלחה רבה בטיפולי הפוריות על מנת שיסתיימו בהריון בריא ולידה של יילוד בריא. לעיתים במקרים של אי-פוריות ללא סיבה, אשר בהם משלבים גם טיפולי IVF  או טיפולי ICSI – הזרעה, הטיפול המשולב של TCM יכול להביא להריון טבעי בין מחזורי הטיפולים על מקרה כזה קראתם בפתיח למאמר זה על ד. הגננת בת ה-36 וסיפורה המדהים .

 

כיצד הרפואה הסינית המסורתית TCM תורמת לתוצאה חיובית במחזורי הטיפול בהפריה חוץ גופית?

מעלה את פעילות ויעילות השחלות בייצור ביציות בריאות, יחד עם זה או במקביל, מיתון רמות ה-FSH במידה והם בערכים גבוהים. ערכים גבוהים של FSH פוגמים ביכולת השחלות לייצר ביצים והבשלתן. מעלה את רמות האסטרוגן, במידה והן נמוכות. מעלה את טיב ואיכות הביציות. במידה והבעיה היא באיכות, בכמות והמוטיליות של הזרע, טיפול ברפואה סינית בגבר תגביר את הפוריות הגברית. הפחתה בתופעות הלוואי של התרופות הניטלות במחזור ההפריה החוץ גופית. מעלה עיבוי רירית הרחם במידת הצורך. מעלה את יעילות ההשרשה בזמן החזרת העוברים לרחם.

רפואה סינית מסורתית לעומת הפרייה חוץ גופית

השאיפה בתהליך ה-IVF להגדיל את כמות הביציות ולא תמיד שולטים באיכות הביציות. הם מגדילים את ההסתברות להצלחה בזה שהם מעלים את מספר הביציות. עיבויי רירית הרחם הינו עוד פקטור נמדד. טיפולים ברפואה סינית מסורתית אינה מתערבת בכמות הביציות אלא, מתמקדים באיכות הביציות והזנת הביציות על מנת שתהיינה אפקטיביות כמו כן מתמקדים ביכולת השחרור של הביצית מהשחלה והתנועה שלה בחצוצרה. במידה ומדובר בהפרעת פוריות אצל הגבר, אזי מתמקדים בשיפור ההזנה של תאי הזרע בכך מגדילים את ספירת הזרע, את המוטיליות (התנועתיות) של תאי הזרע ובראש ובראשונה את איכות תאי הזרע. הרפואה הסינית המסורתית מתמקדת בבריאות הכוללת של ההורים כשהדגש על הקשר שבין אנרגיית הכליות והתמצית, ה-jing שהוא על פי הרפואה הסינית המקור הגנטי שלנו ובכך אנו רואים את ההקשר שבין הרפואה הסינית המסורתית לבין הביטוי הגנטי שלנו שכיום זהו תחום חדש בביולוגיה הנקרא אפיגנטיקה, מה שמסתבר שהסינים העתיקים ידעו עוד לפני אלפי שנים, לנו זה חדש. על פי הרפואה הסינית, הכליות הן זוג האברים האחראי לגנטיקה (ואני יכול להוסיף, על סמך המחקר שאני עושה עכשיו, ועליו תוכלו לקרוא באתר, על האפיגנטיקה), הכליות אחריות על אברי הרבייה שלנו על כן, על מנת שמערכת הרבייה תהייה פרודוקטיבית עלינו לחזק את הכליות.

 

TCM או הרפואה הסינית המסורתית הינה חפה מכל תופעות לוואי או סיכון לאם ולעובר, מכיוון שזו רפואה הוליסטית המטפלת בגוף כולו. אחד הדברים שיש לקחת בחשבון שהתגובה לטיפולים ברפואה הסינית יכולים לקחת יותר זמן מכיוון שהם עמוקים יותר ולוקח לגוף יותר זמן להתאזן ולהגיב, מאשר לטיפולים ברפואה הקונבנציונלית שהם אינטנסיביים וחזקים יותר ולעיתים אף אגרסיביים יותר לגוף, על כן התגובה יכולה להיות יותר מהירה אך עם תופעות לוואי, דבר שנמנע מהמטופלים ברפואה טבעית או סינית.

 

TCM מתמקדת באיכות הביציות במהלך מחזור ה-IVF. התמצית בה אנו מתמקדים ברפואה הסינית, אינה באה לידי ביטוי ברפואה הקונבנציונלית, מספר מחקרים מראים כי שילוב הרפואה הסינית בתהליך ה-IVF  ובתהליך  ICSI (Intracytoplasmic sperm injection )  הזרקת זרע בודד לביצית, בשימוש במצבים בהם הזרע אינו תקין, הביא להולדת ילדים בריאים יותר, ונרשמו מעט יותר פגמי לידה.

 

טכניקות ברפואה הסינית המסורתית המיושמות בטיפולי פוריות:

שתי הטכניקות העיקריות הן – צמחי מרפא ודיקור.

לגבי צמחי מרפא הסיניים, הם מאוד חזקים ועלולים להפעיל תהליכים גופניים שאין ברצוננו להעיר, בייחוד כאשר מדובר בשילוב עם תהליכי טיפולי פוריות מערביים שגם שם ניטלות תרופות והורמונים שמוציאים את הגוף מאיזון, ואינם מתאימים לכל. ככה שאני לא ממליץ על שילוב של צמחי מרפא סינים או פורמולות צמחי מרפא מהטעם הפשוט שלא תמיד יש לנו שליטה בתכולת הפורמולות ולא תמיד יש מידע אמין על התגובות הבין תרופתיות והאינטראקציות שבין צמחי המרפא הסיניים לבין תרופות מערביות על כן, בשלב העדין הזה של טיפולי פוריות, עדיף להסתמך על טכניקת הדיקור.

 

אקופונקטורה או בעברית דיקור סיני:

קיימים מספר מחקרים המראים על תגובת האצה כאשר משלבים בתהליך ה-IVF גם טיפולי דיקור. בייחוד כאשר המדובר בהגדלת ההזנה והגברת האיכות של הביצית ולאחר מכן האצת התנועה של הביצית בחצוצרות ומניעת עווית של השרירים הקטנים והעדינים של החצוצרות.

למרות שבשלב הזה אין לי ולא לאף אחד אפשרות להסביר בצורה הגיונית למוח המערבי, מהי המכניקה של הרפואה הסינית, איך הכנסת מחט לנקודה מסוימת בגוף משפיעה על האיבר מבחינה תפקודית. את זה אני מבטיח להסביר לכם, לכשאסיים את עבודת המחקר שלי בנושא של מהי המכניקה של הרפואה הסינית ובייחוד הדיקור הסיני וזאת תוך שימוש בתופעות מתחום פיזיקת הקוונטים או כפי שאנחנו מגדירים את זה ה- quantum Biology ז"א הבנת תופעות ביולוגיות תוך הסברתן על פי התופעות הלא הגיוניות של פיזיקת הקוונטים. עד שאסיים את המחקר שלי פשוט צריך להיעזר בסבלנות. דבר אחד אני מבטיח לכם שברגע ויהיו לי התוצאות מהמחקר, אתם הראשונים לדעת.

 

הדיקור משפר את התוצאה הסופית של ה-IVF בארבע דרכים:

להקל על תופעות הלוואי של התרופות הניטלות במחזור ההפריה החוץ גופית ושיפור התגובה ההורמונלית של הגוף. משפר את זרימת הדם והזנת הרחם והשחלות. הרגעת המתחים המתהווים כתוצאה מכל תהליך ההפריה שהוא תהליך המכניס את הגוף לסטרס ומוציא אותו מהאיזון. תורם להרגעת והכנה של הרחם לקראת החזרת העוברים והשרשתם.

כאשר השחלות מתפקדות כיאות, הן מגיבות לסטימולציה ע"י רמות ה-FSH ואסטרוגן. לגירוי הזקיקים ולהתפתחות רירית הרחם ושפעול השחלות לייצור ביציות גם בכמות טובה וגם באיכות טובה.

 

מחקר בנושא היעילות של הדיקור הסיני בשילוב עם IVF

מחקר  שהתפרסם ב- Fertility and Sterility נמצא ש-26% מהנשים שהיו בתהליך הפרייה IVF נכנסו להריון בסוף התהליך, לעומת 43% של נשים שנכנסו להריון בהליך של IVF ששולב בהליך זה גם דיקור סיני לפני ובזמן התהליך. דבר זה הינו מפתיע כי זהו שיפור של 50% ביעילות הIVF כשמשלבים דיקור. הנשים בשתי הקבוצות היו בנות אותו גיל, מספר העוברים היה דומה, כך גם מספר מחזורי הטיפולים הקודמים. יש לקחת בחשבון כי הליך IVF הינו יקר כל ששילוב דיקור משפר את היעילות ומוזיל את תהליך הכניסה להריון.

על פי מחקר אחר שפורסם ב- journal Medical Acupuncture , נראה כי דיקור משפעל את הזקיקים לייצר ביציות בנשים העוברות הליך IVF בצורה טובה יותר, גם בכמות וגם באיכות. מחקר קטן בשש נשים שלכולן הייתה בעיה בייצור ביציות איכותיות, חוץ מטיפול הורמונלי מקסימלי, שלוש מהן קיבלו גם דיקור והן ייצרו ביציות ברמה משמעותית גבוהה מאשר אלה שלא שילבו דיקור שלוש הנשים הללו התעברו אך רק אחת החזיקה את ההיריון מעבר לטרימסטר הראשון. המחקר הראה כי הדיקור עזר גם לרמות גבוהות של אסטרוגן.

 

חלק ב'

תקציר:

בחלק זה של המאמר נדבר על מה קורה בקליניקה והפרוצדורות השונות תוך שילוב של הרפואה הסינית בכל אחד מהשלבים של תהליך ההפרייה החוץ גופי. ולבסוף אתן גם טיפים להשגה של הריון בריא, הטיפים הם מבחינת התזונה ותרגול עצמי.

 

אז מה קורה בקליניקה ומה עושים?

לי כמטפל ברפואה סינית מסורתית(TCM)יש הרבה מה לעשות. יש לזכור שהרפואה הזו הינה אינדיווידואלית ומותאמת לאדם עצמו.

דבר ראשון אני מקשיב ומנסה להבין מה הבעיה האמתית שמפריעה כרגע למערכת הרבייה לעבוד בצורה שהיא אמורה לעבוד. במקרה של אי-פוריות ללא סיבה, אנחנו יודעים דבר אחד וחשוב – זו אינה בעיה פיזיולוגית! ובצורה הכי בוטה שאני יכול לומר, אם היינו מוציאים אותך מהמשוואה המערכת הייתה יודעת מה לעשות וכיצד לתפקד, ז"א שמי שמפריע כרגע  בתהליך זה את או אתה. למזלנו ברפואה אותה אני מייצג, אין ולא תהייה אפשרות ניתוק של הנפש מהגוף וזה כל היופי בשיטה. אנחנו מטפלים באדם שהוא גם חלק פיזי וגם חלק שאותו אנחנו עדיין לא מכירים לעומק אבל נקרא נפש וחשוב לזכור שיש הדדיות בין השניים . תהליכים  של בריאות לקויה הינם חוסר איזון שבין הגוף לנפש ויש השלכה והדדיות בניהם ז"א מצבים רפואיים שונים יכולים להתחיל כחוסר איזון נפשי ולהשליך על הגוף – כמוצג במקרה בו אנו דנים, וישנם מצבים גופניים המשליכים על הנפש כמו במקרים רבים של מחלות כרוניות קשות שבסופו של דבר האדם קורס מבחינה נפשית גם כן.

אבל עכשיו ברצינות. כמו שאמרתי אני מנסה להבין מה הבעיה, לפעמים הבעיה היא האובססיביות להיכנס להריון ולהביא ילד לעולם. אובססיה זו עלולה להיות בעוכרינו כי המצב בו אנחנו אובססיביים משמש כאחד הסטרסורים (מפעילי הסטרס) הקשים העלולים להכניס את מערכת העצבים שלנו למצב של הענף הסימפתטי ובכך למנוע ממערכת הרבייה לפעול בצורה תקינה. למען המחשה – זכרו, אחד הדברים הראשונים שיפגעו במצב של סטרס הינה מערכת הרבייה. מכיוון שכשאנחנו בסטרס ז"א המערכות פועלות כמערכות הישרדות וכשאני מנסה לשרוד וכל האנרגיה שלי הולכת לברוח ממקור התוקף או שאני מנסה להילחם נגד מי שתוקף אותי או במקרה הגרוע קופאים במקום מרוב פחד (לכן מערכת זו נקראת מערכת הילחם, ברח או קפא במקום– Fight , Flight or Freeze) כל אחד מהמקרים הללו אינו קרקע פורייה למצב של התפתחות ורבייה.

אם כבר אנו נוגעים במצב האובססיבי. הרבה נשים או נכון יותר לומר יותר נשים, נכנסות למצב אובססיבי לגבי הריון ולידה. רוצות ילד בכל מצב. ולא חשוב אם מדובר בתהליך של כניסה להריון בצורה טבעית או ע"י תהליכים כמו הזרעה או הפרייה חוץ גופית (IVF) שעליו אדבר  בפרק הבא. במצב של אובססיה, ונגיד שהיא מרגישה שהיא כרגע בשלב של ביוץ, היא הופכת כמו מכונה, רוצה לומר היא תתקשר לבן הזוג ולא חשוב מה הוא עושה ולא חשוב מה השעה. היא כרגע "מבייצת" וזהו עכשיו צריך לנסות להיכנס להריון. דבר זה גבירותי ורבותי הינו מסוכן להמשך הזוגיות כי בן הזוג או השותף לתהליך ההיריון, הלידה ולאחר מכן גידול הרך הנולד, הופך בין רגע "לפר הרבעה". זו התחושה הכי רעה לבן זוג והכי מסוכנת להמשך הזוגיות.

 

אוקיי לאחר שהבנתי, אני, בתור מטפל, מה יכול להוות את חוסר האיזון הזה שכל כך משליך על הגוף עד כדי שהגוף לא יוכל למלא את תפקידו הבסיסי ביותר כלומר פגיעה במערכת הרבייה. מכאן הכל יותר קל. כי איך אנחנו אומרים ברפואה – אבחון נכון הינו 50% מהפתרון.

במקרה שלי זה יהיה שילוב בין דיקור, צמחי מרפא, לעיתים אף שינוי תזונה ואורח חיים ולעיתים טכניקות שונות של מגע מארסנל טכניקות הטיפול שיש לי. כל זה על מנת להביא חזרה לאיזון הנפשי שבעקבותיו יבוא האיזון הגופני ובכך נצליח להנחות בצורה נכונה את הגוף ולתעל באופן נכון את האנרגיה ולהביאו להיזכר שהוא יודע לעשות את מה שאנחנו מבקשים ממנו – להיכנס למצב של רבייה שבסופו של דבר יביא יילוד בריא לאוויר העולם ולראות את ההורים המאושרים מחבקים תינוק או תינוקת.

 

למרות שבשלב הזה אין לי ולא לאף אחד אפשרות להסביר בצורה הגיונית, למוח המערבי, מהי המכניקה של הרפואה הסינית, איך הכנסת מחט לנקודה מסוימת בגוף משפיעה על האיבר מבחינה אנרגטית-Qi או  מבחינה תפקודית. את זה אני מבטיח להסביר לכם, לכשאסיים את עבודת המחקר שלי בנושא של מהי המכניקה של הרפואה הסינית ובייחוד הדיקור הסיני וזאת תוך שימוש בתופעות מתחום פיזיקת הקוונטים או כפי שאנחנו מגדירים את זה ה-  Quantum Biology ז"א הסבר תופעות ביולוגיות תוך שימוש  בתובנות והתופעות הלא הגיוניות של פיזיקת הקוונטים. עד שאסיים את המחקר שלי פשוט צריך להיעזר בסבלנות. דבר אחד אני מבטיח לכם שברגע ויהיו לי התוצאות מהמחקר, אתם הראשונים לדעת

 

תרומת טיפולי הרפואה הסינית המסורתית כהכנה למחזור טיפול הפרייה חוץ גופית

בהתחשב בתוצאות הנמוכות של ההפריה החוץ גופית, כל מה שניתן לעשות ולתרום הרי זה משובח, וכל זה למטרה העילאית – הבאת ילד בריא לאוויר העולם, תוך שמירת בריאות האם. על כן הכנת הגוף לפני תחילת מחזור הטיפול ב-IVF הינו בעל משמעות חשובה להצלחת ההליך. בריאות הורמונלית מקדימה, הינה בעלת משמעות גם כשהמדובר בגברים. הוכח כי התעברות מתאי זרע שאינם מאיכות טובה ז"א תאי זרע בעלי מורפולוגיה חלשה, מוטיליות ירודה גרמו להפלות וחוסר יכולת להחזיק הריון לאורך כל התקופה וברוב המקרים מביא למות העובר והפלה מוקדמת. במחקר שפורסם ב- New England Journal of Medicine בסתיו 2002 הראו בבירור כי פגמי הילודה הוכפלו בתהליכי IVF אשר כללו הליך ICS – Intracytoplasmic sperm injection – הזרקת זרע בודד לביצית, בשימוש במצבים בהם הזרע אינו תקין. מחקר זה מראה על כך שאיכות הזרע גם אם ההתעברות התבצעה, יכולה להשפיע על מהלך ההיריון.

עוד הראה המחקר כי נשים נכנסו להריון טבעי, כאשר הן הכינו את גופן ע"י שימוש ברפואה סינית מסורתית כטיפול קודם להליך ה-IVF.

 

הפרוצדורה במהלך הטיפולים

כמו בכל תהליך גם בתהליך ההפריה החוץ גופי המשלב את הרפואה הסינית, יש מספר שלבים. מהכנת הגוף לקליטה דרך תחזוקת הגוף במהלך ההיריון ועד הלידה המיוחלת.

 

תהליך הטיפולי בשילוב TCM בתהליך ה- IVF  או ICSI

כמו בכל הליך של IVF, כך גם אצלי במרפאה ההליך מחולק למספר שלבים, מהכנת הגוף לקליטה, דרך תחזוקת הגוף במהלך ההיריון. כל שלב בתהליך הינו חשוב ולכן ממומלץ להגיע לטיפול פעם בשבוע לטיפול, מעקב ותמיכה.

 

שלב א' – הכנה לIVF באמצעות הרפואה הסינית המסורתית

לפני הליך ה-IVF, צריך להבטיח שאת וגופך מוכנים להליך זה. ישם כל כך הרבה פקטורים שמונעים את הקליטה, פקטורים כמו – סטרס, חרדה (כפי שראינו במאמרים הקודמים עלולים להפריע להליך הקליטה בגלל ההשפעה שיש לסטרס על המערכת האנדוקרינית אשר יביא לחוסר איזון הורמונלי, ובכך להפחית את הסיכויים להיכנס להריון. כמו כן קיימים מספר מצבים רפואיים כמו אנדומטריוזיס, PCOS (תסמונת השחלה הפוליציסטית) שעלולים לתרום לאי-פריון ולפגום ביכולת הגוף להיכנס לקלוט בהצלחה את העובר ברחם ובכך לפגום ביכולת הקליטה וההיריון.

אצלי במרפאה, בקיטרו-נטורוקליניק, הדיקור הסיני ל-IVF.יחד עם עוד טכניקות שונות מהרפואה הסינית המסורתית יכול לעזור לטפל בכל אותן בעיות גניקולוגיות אשר תורמות לאי-פוריות ואשר תורמות לחוסר הפוריות ומונעות את הכניסה להריון. טיפול יעיל במצבים רפואיים אלה מגדילים את הסיכוי לקליטה והריון בריא, כמובן שמומלץ כמו בכל שלב, לשלב את הטיפול ברפואה הסינית יחד עם הטיפול ברפואה הקונבנציונלית – כמו שהבנתם, אני חסיד של האינטגרציה שבין הרפואה הסינית המסורתית והרפואה הטבעית עם הרפואה הקונבנציונלית המערבית. הטיפול ברפואה הסינית אינו מטפל אך ורק בבעיה הפיזיולוגית, אלא תורם לאיכות החיים, ושיפור הבריאות בכלל ואצל מטופלות עם בעיות פיזיולוגיות כמו במקרים הנדונים, בפרט. במקרים מסוימים הטיפולים ברפואה הסינית והרפואה הטבעית כל כך יעילים, עד שהמחזור החודשי מתאזן וראיתי מקרים (כפי שתוארו במאמרים הקודמים) בהם המטופלות הצליחו להיכנס להריון באופן טבעי לחלוטין.

 

שלב-ב' – שילוב הרפואה הסינית בשלב התרופתי של ה-IVF.

במהלך ההליך של ההפריה החוץ גופית, מעורב גם שלב תרופתי. תרופות אלה כוללות סוגים שונים של הורמונים אשר תפקידם לשפעל ולעודד ביוץ כזה שיביא אותך ליכולת של ייצור ביציות רבות ככל האפשר ושהביציות תהיינה באיכות טובה על מנת שיוכלו להפרות אותן במעבדה ולהביא לביצית מופרת שתביא לעובר שיתפתח במעבדה.

הדיקור הסיני בשלב הזה הינו חשוב כי ביכולתנו ליצור מצב בו הגוף יגיב בצורה חיובית לטיפול התרופתי ובכל להבטיח איזון הורמונלי ויעודד את זרימת הדם לשחלות ולרחם. במילים אחרות באמצעות הדיקור הסיני אנחנו נעודד את הזקיקים לייצר ביציות בריאות ובאותו זמן גם לעבות את רירית הרחם ובכל להבטיח מצע בריא בשלב של החזרת העובר לרחם ולהריון בריא. עוד דבר חשוב הוא, שטיפולים באמצעות הטכניקות של הרפואה הסינית המסורתית יפחיתו משמעותית חלק מתופעות הלוואי של הטיפול התרופתי.

 

שלב ג' –  טיפול ברפואה סינית TCM בשלב השאיבה.

שלב השאיבה הינו השלב בו הרופא ישאב את הביצית על מנת להתחיל בהליך ההרפיה החוץ גופית. שלב זה של שאיבת הביצית הינו טראומטי לרקמות ולעיתים מלווה בדימום וכאב. טראומה זו עלולה להפריע לסביבה בה העובר שיוחזר לאחר ההפריה יצטרך להתפתח והדבר עלול לפגום ביכול ההתפתחות התקינה של העובר.

קבלת טיפול ב-TCM לאחר שאיבת הביצית יהיה מאוד יעיל להפחתת הסימפטומים הללו של כאב, דימום ואי נוחות ויספק סביבה נוחה ורגועה לעובר לכשיוחזר לרחם ובכך יושג הריון תקין ובריא.

 

שלב ד' – קבלת טיפול דיקור סיני ביום החזרה וההשרשה של העובר.

יום ההחזרה הינו קריטי בתהליך. חשוב שהעובר יוחזר ויושרש ברחם אשר ייתן לו את התנאים הטובים ביותר להתפתחות, כבר מהרגע הראשון שבו הוא מוחזר לאמו. הדיקור הסיני ביום הזה מיועד להרגעת הרחם ולהגדיל את זרימת הדם לשם. ובכך נגדיל את סיכויי הקליטה וההשרשה של העובר ברחם אמו ולהבטיח הריון מוצלח ובריא אשר יביא לסיום מוצלח של הולדת יילוד בריא ואם בריאה.

 

שלב ה' – טיפולי ברפואה סינית מסורתי לאחר הליך החזרת העובר.

לאחר החזרת העובר לרחם, יכולים לקרות שני דברים. המקרה הטוב הוא שהעובר מתחיל להתפתח באופן מוצלח ברחם ובכך משיגים את המטרה שהיא הריון בריא. המקרה השני והלא רצוי הוא מקרה בו העובר נכשל מלהתפתח והריון לא מתממש. באמצעות טיפולי הרפואה הסינית המסורתית אנחנו מצליחים להגדיל את סיכויי הקליטה של העובר המוחזר לרחם, בזה שבאמצעות הטיפולים הללו אנחנו מגבירים את ההזנה לרחם, בנוסף מביאים לרגיעה של הרחם שעבר את טראומת ההחזרה ובכך נמנע התכווצויות שעלולות לפגום בהשרשה של העובר ולמנוע דימומים רחמיים וכמובן למנוע הפלות טבעיות. דבר נוסף שנשיג יהיה הקטנה של דחיית הגוף של מערכת החיסונית של האם את העובר. כמובן שלכל ההליך הזה מתווסף הערך המוסף של רוגע והפחתת רמות החרדה. השילוב של טיפולים ב-TCM  מגדילים את סיכויי הקליטה וההתפתחות של העובר גדלים, והתוצאה הסופית היא התוצאה המיוחלת והיא להביא להריון בריא שבסופו ייוולד תינוק בריא.

 

שלב ו׳ – טיפולים ברפואה סינית מסורתית TCM במהלך ההיריון.

לאחר שהליך ההפריה הושלם וכעט יש הריון, דווקא בשלב הזה מומלץ להמשיך בטיפולים ברפואה הסינית על מנת להבטיח הריון בטוח ומוצלח. בנוסף לכך טיפולים ב-TCM יעזרו להפחית סימפטומים המלווים את תקופת ההיריון הכוונה להפחתת רמות החרדה ואם יש בחילות בוקר אזי גם סימפטום זה ניתן למיתון. אולי הדבר החשוב ביותר על מנת להבטיח הריון מושלם זה להביא את הגוף לרגיעה ועל ידי כך להביא לאיזון הורמונלי. כמובן שגם תופעות אחרות הצצות במהלך ההיריון, וכל אחת חווה את ההיריון בצורה אחרת, גם אותם ניתן לפתור תוך כדי. הכוונה לתופעות רפואיות כמו – לחץ דם גבוה, סוכרת הריונית, בעיות במערכת העיכול וכדו יטופלו באופן יעיל ע״י הרפואה הסינית.

 

למה לבוא לטיפולים דווקא במרפאת – KiTARO NaturoClinic?

 אני, יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM דר' לנטורופתיה ומטפל ברפואה סינית, מזה 22 שנים. מתמחה בטיפול גם בתופעת חוסר פוריות בנשים וגברים, ומאז 2010 עזרתי להביא 24 תינוקות להורים עם חוסר פוריות מסיבות שונות. נכון  לכתיבת מאמר זה (אפריל 2018), יש עוד שני תינוקות בדרך.

במהלך השנים הבנתי שהדבר המהווה למכשול ביכולת להיכנס להריון הינו הסטרס המביא לחרדה ולתחושות רגשיות שליליות. דבר שמהווה את השחקן הראשי והגורם הראשון במעלה לחוסר איזון הורמונלי שהתוצאה היא חוסר פוריות וזה נכון גם לנשים וגם לגברים. הדבר פוגע ביכולת ייצור הביציות ובאיכות הביציות אצל הנשים, מסיבות שונות כמו – הפרעות במחזור החודשי, תופעות טרום ויסתיות (PMS), אנדומטריוזיס או PCOS שזה תסמונת השחלה הפוליציסטית ולעוד תופעות גניקולוגיות אחרות כמו עיבוי לא מספיק של הרחם ועוד.  בגברים תיפגם איכות הזרע המוטיליות והיעילות הזרע בכלל.

במרפאה שלי תוכלו ליהנות מכל היתרונות, הניסיון ומקצועיות וכמו כן ממגוון רחב של טיפולים וטכניקות טיפול שיש לרפואה הסינית המסורתית והרפואה הטבעית בכלל. הליווי שלי הוא מההתחלה דרך כל התהליכים ועד התוצאה המיוחלת שהיא הבאת תינוק או תינוקת בריאים לאוויר העולם.

 

והרשו לי לסיים במכתב שקיבלתי ממטופלת שלי – מ.

הגעתי לטיפול דיקור סיני אצל יוסי קיטרו לאחר שקיבלתי המלצה עליו , בסביבות דצמבר 2014 , זאת לאחר כ- 8 חודשי ניסיונות להרות ללא הצלחה.

במהלך הזמו , נודע לי כי יוסי הוא מטפל מוסמך ומומחה בתחום הרפואה הסינית ומומחה לבעיות פוריות. יוסי הוא איש מקצוע בעל ידע אישי רחב , אך חשוב מכל , אדם צנוע ומקסים.

הוא קיבל את פניי בסבר פנים טובות ולאחר תשאול אודות סיבת הגעתי אליו לטיפול، התחלנו סבב טיפולי דיקור סיני של מפגש אחד, פעם בשבוע , לחיזוק הפוריות.

כל מפגש ארך כשעה، בה ניכר כי יוסי משקיע מאוד מתוך ידע רחב בתחום , ובמתן נקודות דיקור שונות על מנת למקסם את הטיפול.

בחודש פבואר 2015 כחודשיים לאחר תחילת טיפולי הדיקור נקלטתי להריון טבעי שהסתיים ב"ה בנובמבר 2015 בלידת תינוק בריא – הבן המתוק שלנו.

בעלי ואני، מודים ליוסי קיטרו על העזרה הרבה והטיפולים המסורים שהעניק לי , אשר גם בזכותו הצלחנו להביא ילד משותף לאוויר העולם!!!

מי שירצה לשמוע את ההמלצה ממקור ראשון، מוזמן בשמחה לקבל את הטלפון שלנו מצוות קיטרו ,על מנת לספר את הסיפור האישי שלנו.

בתודה ובהערכה מקרב הלב

בשם כל משפחת ק.

ל. מ. א ו-ב.

מידע נוסף בנושא

מרפאת דיקור סיני לפוריות

כל מי שסובל מבעיות פוריות ושואף להיות הורה יודע לומר עד כמה הסיטואציה הזאת קשה. לכן דיקור סיני לפוריות הינו טיפול שכדאי גם לכם לנסות אם אתם מתמודדים עם המצב הזה היום. זה לא משנה אם כבר התחלתם טיפולי פוריות שונים כמו IVF או שאתם עוברים טיפולים אחרים, כי מה שבטוח זה שהתמיכה שיכול להעניק הדיקור הסיני לכל התהליך הזה, היא משהו שלא כדאי לוותר עליו. התקשרו עוד היום אל יוסי קיטרו, קבעו לעצמכם תור לדיקור סיני ותראו כיצד מהר מאוד גם אתם, כמו רבים אחרים שהתמודד עם בעיות דומות, תהפכו להורים מאושרים.

דיקור סיני לפוריות – איך זה באמת עובד?

אם כל הנושא של דיקור סיני לפוריות נשמע לכם כמו מדע בדיוני או כמו משהו רוחני שאתם לא לגמרי מתחברים אליו, כדאי שתדעו שבפועל הדברים מאוד מסודרים ומאורגנים. זה אומר שגם במקרה של דיקור סיני לבעיות פוריות שונות אנחנו רואים שישנם שלבי טיפול ברורים, כמו:

  • אבחון – המטפל מתבוננן במטופל, עושה לו תשאול מקיף, מודד נתונים שונים כמו דופק וכדומה.
  • בניית אסטרטגיה טיפולית – מה סדר העדיפויות של הטיפול? על כמה מפגשים מדובר בתחילת התהליך?
  • הטיפול עצמו – דיקור, כפי שידוע לכם, נעשה ע"י מחטים דקים חד-פעמיים וסטריליים.

הדיקור עצמו ומאפשר פתיחת ערוצים למעבר אנרגיות, ואין ספק בכך שלא פעם בעיות הפוריות קשורות לחוסר איזון בנושא האנרגיות. לכן יש לטיפולים הללו יעילות גבוהה ובהחלט מומלץ לנסות אותם עוד היום.

דיקור סיני לפוריות מקצועי

בין אם אתם מתמודדים היום עם בעיית פוריות כזו או אחרת ובין אם מה שמוביל אתכם לחשוב על דיקור סיני הוא כל כאב אחר, חשוב לבדוק איפה אתם מתכוונים לעבור את התהליך הזה. דיקור סיני הינו תהליך שכולל סדרת טיפולים ולכן יש לבחור איש מקצוע שאתם מאמינים בו, סומכים עליו מרגישים שאצלו אתם בידיים טובות. יוסי קיטרו, שזמין עבורכם תמיד במספר: 077-7887112 ישמח לקבל את פניכם בכל עת ולסייע לכם בצורה יעילה ומקצועית, אז למה לדחות את העניין?

דיקור סיני לפוריות הגבר

אתם מנסים להביא ילד לעולם כבר לא מעט זמן וזה לא עובד? התחלתם להבין שאולי יש בעיה? אתם כבר עמוק בתוך התהליך של טיפולי פוריות הכולל IVF וטיפולים נוספים? אם כך, עכשיו זה הזמן לשלב גם טיפול יעיל כמו דיקור סיני לפוריות הגבר. דיקור סיני, ובמיוחד אם הוא נעשה על ידי איש מקצוע מוביל כמו יוסי קיטרו, יכול להיות הפתרון לכל בעיות הפוריות שלכם, אז למה לחשוב פעמיים? גם לכם מגיע להיות הורים מאושרים ואין ספק שהדיקור הסיני הינו תהליך שכדאי לכם להתחיל עוד היום.

מהם היתרונות של דיקור סיני לפוריות הגבר?

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים זה כבר ברור שגם נשים עלולות לסבול מבעיות פוריות אך לעיתים הבעיה היא אצל הגברים. לכן כדאי לחשוב על דיקור סיני לפוריות הגבר, שכן במסגרת טיפול כזה ניתן:

  • לאבחן את הבעיה על ידי מדדים שונים
  • לקבוע אסטרטגיית טיפול
  • להשלים את הטיפול הראשון ולסיים סדרה של מספר טיפולים יעילים

בהתאם לתיאוריה הסינית, כשיש חסימה של אנרגיה באזורים שונים בגוף, עלולות להיווצר בעיות כאלה ואחרות, כולל בעיות פוריות. לכן פתיחה של אותם ערוצי אנרגיה על ידי דיקור זו בחירה נכונה ובמיוחד כשמדובר על בעיות שונות של פוריות.

המקום הנכון ביותר לדיקור סיני לפוריות הגבר בארץ

זה לא משנה אם אתם חושבים היום על דיקור סיני כאמצעי נוסף להתמודדות עם בעיות הפוריות שלכם או שאתם רוצים לנסות טיפול כזה כיוון שאתם סובלים מבכל בעיה אחרת. מה שבטוח זה שאם אתם יכולים לפנות אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש, מה פתאום שתתפשרו על מישהו חובבן? יוסי קיטרו מגיע עם עשרות שנים של ניסיון בתחום הדיקור הסיני, הרבה מאוד מטופלים שממליצים עליו בחום וידע נרחב בתחום הרפואה המשלימה. לכן, אם גם אתם רוצים להצטרף לחוג המטופלים המרוצים שלו, למה שלא תתקשרו עוד היום למספר: 077-7887112 ותתחילו את התהליך? דיקור סיני, בשילוב טיפולי פוריות נוספים, בהחלט יכול להוביל אתכם להיות הורים כפי שתמיד רציתם, כך שאין טעם להמשיך ולדחות את העניין.

דיקור סיני לכניסה להריון

אישה שמנסה להיכנס להריון ולא מצליחה במשך תקופה מסוימת מתמודדת עם מצב נפשי לא פשוט. לכן, אם גם את עוברת היום טיפולי פוריות, או שאולי את מנסה להרות בעצמך, ללא בן זוג, ברור מדוע דיקור סיני לכניסה להריון הינו טיפול שכדאי לך לשקול. הדיקור הסיני יכול לשמש כטיפול תומך בטיפול הפוריות, ואין זה פלא שכל כך הרבה שנים שהיו במצבך כבר עשו זאת, והרו. את מוזמנת להתקשר עוד היום אל יוסי קיטרו ולקבוע אתו תור לטיפול הראשון, כי גם לך מגיע להיות אימא ולהגשים את חלומך.

דיקור סיני לכניסה להריון – מה כולל הטיפול?

אם מעולם לא עשית דיקור סיני את בוודאי תוהה במה דברים אמורים ואיך מתבצע הטיפול. לכן כדאי שתדעי שכאשר מדברים על דיקור סיני לכניסה להריון התהליך הוא כזה:

  • שלב ראשון: האבחון. המטפל יאבחן אותך, בין אם את סובלת מבעיות פוריות שונות ובין אם לא. הוא יבצע איסוף של נתונים שונים, כמו דופק וכדומה, ובהתאם לכך ניתן יהיה להחליט מה עושים בהמשך.
  • שלב שני: קביעת אסטרטגיה טיפולית. כפי שאת בוודאי יודעת, דיקור סיני מתבצע במסגרת של סדרת טיפולים. לכן בשלב השני מגדירים את המטרה ומחליטים על סדרת הטיפולים הראשונה שתעברי.
  • שלב שלישי: הדיקור. מיד אחרי שהכול מוגדר וברור תעברי את הדיקור הראשון ואחריו בדרך כלל יתבצעו עוד מספר פגישות של דיקור סיני.

הדיקור הסיני יכול להיות יעיל מאוד בכל ההליך של כניסה להיריון שכן פעמים רבות כל הבעיה בכניסה להריון קשורה לאנרגיות חסומות. בכך בדיוק עוסק הדיקור הסיני, שכן בעזרת המחטים אותם ערוצי אנרגיה חסומים נפתחים, מה שמאפשר לך להיכנס להריון ובהמשך ללדת.

דיקור סיני לכניסה להריון – חווית דיקור חיובית במחירים נוחים

היה לך נדמה שדיקור סיני הינו טיפול ששמור רק לנשים עשירות שרוצות להיכנס להריון? אם כך, בוודאי תשמחי לגלות שאין כך הדבר. את מוזמנת להתקשר כבר עכשיו ליוסי קיטרו, שזמין עבורך תמיד במספר: 077-7887112 וליהנות מהשילוב המושלם שבין טיפול מקצועי, אדיבות לכל אורך הדרך ומחירים שגם את תוכלי לעמוד בהם בקלות.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני

נשמח לעזור לך, השאר פרטים: